Financial

Thursday, March 11, 2010

Inflácia v Číne dosiahla 16-mesačné maximum
by Zuzana Zelenakova


Inflácia v Číne dosiala vo februári 16 mesačné maximum, podľa Centrálneho štatistického úradu v Pekingu vzrástli i spotrebiteľské ceny. Ceny spotrebného tovaru vzrástli o 2,7 percent, čo je viac než odhadovaných 2,5 percent. Za prvé dva mesiace roku 2010 stúpla produkcia o 20,7 percent, čo je najväčší nárast za viac než 5 rokov. Čínska vláda teda v súčasnosti čelí výzve ako podporiť ekonomický rast a zároveň zabrániť ´prehriatiu´ ekonomiky, a pri tom vš! ;etkom zachovať výšku úrokových sadzieb. „Všetky tieto opatrenia týkajúce sa regulovaných pôžičiek a zvyšovania úrokových sadzieb sú tu na to, aby stlmili pristátie,“ hovorí ekonóm Tao Wang. „Ak ľudia od Číny očakávajú 9 až 10 percentný nárast hrubého domáceho produktu, potom nejaké to zvýšenie úrokových sadzieb nemôže takéto vyhliadky nijako zmeniť.“ Potom, čo bol finančný systém zaplavený peniazmi určenými na prekonanie svetovej ekonomickej krízy, čínsky premiér plánuje celoročne udržiavať infláciu okolo troch percent. Podľa odborníkov by sa inflácia v marci mohla upraviť a to zároveň s nepriaznivým počasím, ktoré vo február! i spôsobilo nárast cien potravín o 6,2 percent ! v porovn aní s predošlým rokom. Ceny potravín sú v Číne dosť háklivou témou, keďže chudobnejšie vrstvy obyvateľstva dávajú na jedlo viac než 40 percent zo svojich zárobkov. „Rezolútnejšie kontrolné opatrenia než tie, ktoré boli doteraz zavedené by mohli predísť nadbytočnej ekonomickej aktivite,“ tvrdia Song Yu a Helen Qiao z hongkongskej pobočky Goldman Sachs Group Inc. Otázka inflácie je v Číne takisto úzko spojená s politikou, keďže Komunistická strana postavila svoju moc na ekonomickom prospechu a ziskoch. „Očakáva sa, e v nasledujúcich mesiacoch inflácia ešte stúpne predtým nepribližne v polovici roku dosiahne svoj vrchol,“ hovorí Jing Ulrich z JP Morgan. Inflácia sa dotkla i čínskeho trhu s nehnuteľnosťam! i, v približne 70 mestách ceny stúpli o 10,7 percent.

related story (sgx16737): http://news.yahoo.com/s/ap/20100311/ap_on_bi_ge/as_china_inf...
by Zuzana Zelenakova
for SigEx Ventures (http://sigexventures.com)

SigEx Ventures's matrix of properties are quickly becoming leaders in digital telebroadcasting, free content delivery allowing people to easily talk, view, upload and share through free online TV broadcasting, free unlimited globa! l calls, video blogs and SMS. SigEx Ventures invests in projec! ts deplo ying "free" to add-on royalty revenue models

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home